Düğün


Dün akşam düğündeydik.Hani öle meydan düğünü gibi değildi ama düğündü işte.Geliniyle, damadıyla, kaynanalarıyla...Kır düğünü yapmışlar. Öle çok bi şey değil kır düğünü yapmak.3-4 bine halledilebiliyor(muş). Düğün yerini de fazla gözünmüzde büyütmeyelim. Mandalin bahçesini almışlar, ağaçlarını sökmüşler bide sahne yapmışlar şöle 50-60 kişilik o kadar. Bi ara anneanneme bizde bu işe girelim 7 dönüm bahceyi geceliği 6-7 binden kiralarız demiştim.Ama o beni paragöz biri sandı; tersledmişti...

Annem her zaman düğünlere 8 - 8 bucuk gibi gidilmesinden yanadır. Benim sünnetime bile 8 de gitmiştik(İçerde bizden önce gelenleri görünce aa gec mi kaldık?? diye babama sormuş). Dün akşamda öle oldu 8 de gittik. Bizim aile; anne, baba ve cocuk(lar) tan olusan bi' aile değil. Tabiri caizse biz bir sülaleyiz.7 kardeş, herbirinde 4-5 cocuk, ve sayamayacağım kadar torun... İşte bu yüzden düğünde ev sahibi sayıldıgımız için erken gitmek gerekiyormuş. Yani en azından anneannem annemi geç geldik diye haşlarken öyle söyledi.

Gecmek bilmeyen tam 4 saat boyunca hiç tanımadığım insanlarla konuştum, el şıkıştım, şakalaştım. Zaten tanımam gerekmiyordu.O anki vaktimi öldürsünler yeter.

Düğünlerde en cok sevdiğim sey takı merasimi..Yanlış anlamayın parayı sevdiğimden değil (parayı seviyorum ama) o anki sessizlik, herkesin pürdikkat kim ne takmış izlemesi...İşte bunu seviyorum. Karşılıklı göbek atanların o anki birbirne olan ciddiyetleri(sıra yüzünden...)...

Sonra kola-pasta menüsü çıktı tabi bazı erkekler bu menüyü beğenmediklerinden biz gencelere karsıdaki bakkladan ya da oradaki büfeden içki aldırdı.(Bu iş hoşuma gitmez aslında ama işin sonunda para üstünün bir kısmını almak gibi önemli bi olay var.)

Düğün bitişinde benim bildiğim herkes evine gider. Gelinle damat da o meşhur gerdek gecesini yaşar.Ama öle olmadı;damat gaza gelip sülalenin gençlerini evine davet etti.Gittik.Rakı,kavun, peynir...Herkes yedi-içti.Damatın bide ikizi var.İkizi tabi herkesten çok içti. Onu evine götürmek işinen zorlu kısmıydı herhalde.Ama biz erken ayrıldık evlerinden.Deminki cümleyi de tahminen yazıyorum.

İşte böleydi dün akşamki düğün; güzel, kalabalık ve 9/8lik sarkıyla (roman havası) doluydu.Ben oynadım mı?Hayır. Çünkü o anda bateri hakkında DYO Ege Bölge Müdürüne bi kaç şey anlatıyordum:D
1 Response
  1. sokratesya Says:

    damat gay mi ?
    sevişmek için belediyenin yetkisini almışken niye davet ediyosun sülaleyi evine ?!
    neyse.