Junior Zek'in Yaptıkları
Bugünkü olay biraz kısa,komik ya da acıklı bi öykü de değil. Sadece başımdan geçen garip bi' hikaye olduğundan anlatmaya ihtiyacı hissettim.
İlk geometri dersimiz, Ruşen Hoca'yla başladı.Biz onu çok sevdiğimiz Bir matematik öğretmeninin çırağı olarak görürüz. Coğu hareketini, konuşmalarındaki vurgularını ustasından almış gibi.. Zaten ders çıkışı hocaya 'Junior Zek' damgasını da vurduk.
Hoca derse girdi.Selamlaşmalar falan derken 10- 15 dakika sonra kendimizi nokta, uzay, doğru gibi terimleri içeren soruları çözerken bulduk. Tabi çoğu matematik hocasının (geometride dahil) taktiği budur diye hiç kimse sızlanmadı, öfkelenip hocaya küfretmedi.
2. derste oratalarına kadar böle geçti; hoca bi' açıklama yapıyor üzerine bir soru soruyor, sınıfça çözemiyoruz, ardından hoca büyük bir sabırla soruyu anlatıyor. Ta ki O muhmeteşem soru üzerinde 25 dk kaybedinceye kadar...
Soru veya Örnek (Hangisini beğeniyorsan) :
6 farklı düzlemin ara kesiti en çok kaç doğru oluşturur?
Yukardaki soruyu gören herhangi bir lise öğrencisi bu soruda bi' şey mi canım! demesi gerekir(!). Yani en azından Ruşen Hoca'ya göre öyleydi. Peki öyleyse sırf bize anlatmak için 25 dakika niye uğraştı? ve sorunun cevabını 1 olduğuna eminken neden arkalardan gelen bi' sese inanmıştı?
Son cevabı verinceye kadar bu konu hakkında iki teorim vardı; birincisi o da bu soruyu bizimle beraber çözdü ve her insan gibi yanıldı.İkincisi de bu soruyu diğer sorular gibi bz yanlış çözdük, o doğru yaptı.
Ama o adam arkadan gelen sese inanarak evet cevap: 15 arkadaşlar dediğinden sonra tam birtinci teorimin doğruluğuna sevinmişken şunuda ekledi: Aslında bu soruyu ben sizin kafanızı karıştırmak için sordum. Burdaki bilgide hiç bi zaman işinize yaramıcak. Bu konu ders konusuda değil zaten(!).
Şok oldum.Zek'in bile böle bi şey yapabileceğini zannetmiyorum.Ama kalakalmıştım. Hayır soruyu çözmek için fazla uğraşmadım(aslında hiç uğraşmadım), hatta soruyla ilgilenmek yerine hocanın anlatış biçimleriyle ilgileniyordum. Beni şaşırtan şey hocanın böyle bi' soğuk şaka için (Soğuk şakadan başka bi şey olamazdı.) 25 dakikasını ayırmasıydı. Yani 25 kişi 25 dakikasını bunu hiç önemi olmayan konu için kafa yormuştu.Bir arkadaşımda bu soruyu çözemediğinden sinirlenmişti.
Bugünkü en acaip, en gaipten olayım bu hepinize bol geometri dolu haftalar dilerim. Yapabilceğiniz en iyi şeyin bu yazıyı okuduktan sonra Back in Black - AC/DC dinlemenizi tavsiye derim.(Herhangi bi' espirisi yok, sadece ben öle yaptım o kadar:D)
0 Responses